Sunday 28 December 2014

AmpunanMu tiada batas

..Tuhan..entah sudah berapa kata yang terlontar dari lidah penuh dosa ini..entah sudah tak terhitung lagi. Ku ucapkan maaf..benar benar memohon ampunnanMu..dan lagi lagi aku mengulangi kesalahan yang sama.
Ya Allah..taubatku hanya bualan saja. Tangisanku ini hanyalah bohongan saja.
Yang nanti aku pasti mengulangi lagi.
Betapa hinanya diriku..betapa kotornya hatiku. . mempermainkan Engkau Ya Rabb.. Sungguh maafkan. Taubatku taubat sementara..yang nanti pasti mengulang kembali. Maaf dan maaf Ya Rabb. . .
Hanya maaf maaf yang sanggup aku ucapkan..
Dalam keheningan dan kensunyian malam..Semoga Engkau beri aku kedamaian. Izinkanlah aku untuk selalu meminta maaf dan bertaubat akan dosaku. Betapa menjijikannya wajahku dihadapan Engkau.. Betapa kotornya aku.

Maafkan..
Mata..telinga..tangan..kaki..lidah..dan anggota badan lainnya sering  kugunakan untuk hal hal yang tak berguna dan terkadang sungguh nista. Padahal aku mengetahui bahwa nanti semua akan menjadi saksi.

Aku berlindung dari godaan syaitan yang sungguh menyesatkan..begitu halus rayuannya..begitu lembut bualannya..sehingga aku lalai akan dosa..begitu gigihnya dia menggoda..tak pernah lelah dan lalai sedetikpun menggoda.

Ya Allah. Berikanlah aku kekuatan iman dalam hatiku...sehingga masih ada rasa cinta kepadaMu. Dan lindungilah kami umatmu dari godaan syaitan yang menyesatkan. Amin Amin Aminn
.

No comments: